fredag 20 april 2012

Nya M blir ännu nyare – Får ny propagandapolitruk

"- Sofia har gråtit lite för mycket på slutet", berättar Fredrik. ”- I takt med att våra siffror dalat har Sofia blivit alltmer nedstämd. - Detta har även påverkat mig, som också blivit nedstämd. Det är inte bra att va nedstämd har min doktor berättat".
"- För att lyfta mig själv och partiet i kragen lite, har jag därför beslutat att Sofia ska få gråta på egen hand i fortsättningen - Detta kan tyckas grymt för somliga, men politikens värld är hård och jag hoppas att Sofia ska bli mer härdad av att få en fot i ändan”, avslutar Fredrik
Vid dagens presskonferens slog förmodligen den snabbpratande Nya partisekreteraren något slags rekord i politiska floskler.
Kent Persson avgav bl.a. högtidliga löften om att M nu ska fara land och rike kring för att lyssna på folket. Detta är dock inget nytt - M har under hela Fredrik Reinfeldts tid som partiledare lyssnat med stora dövöron och sedan struntat i vad vanligt folk tycker.
Enligt Kent Persson ska man dock nu lägga in ett högre tempo i M:s lyssnarverksamhet. ”- Det gäller att vinna val - makten framför allt!", utbrister Kent Persson med lysande ögon i en blandning  av galen salighet.

”- Folk är ju lite korkade. - Dom tror att man bryr sig bara för att man dyker upp och pratar med dom ibland. – Det är som en hund, som man klappar emellanåt så att den ska känna sig trygg och  med i gemenskapen. – Men sen gör ju en hund ändå som den blir tillsagd. - Det är viktigt att kunna det här med psykologi om man ska va politiker",  förklarar Kent.

" - Det kommer alltså att bli min Nya stora uppgift i valkampanjen 2014 – att åka runt i Sverige och stryka folk medhårs för att få deras röster.  – Sen när vi vunnit valet får Fredrik berätta för dom att dom ska jobba tills dom är 75, annars klarar vi inte välfärden” avslutar en lätt leende Kent Persson med småslugt ihopknipna ögon.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar