fredag 4 maj 2012

Invandrarskolor ger dåliga betyg - hot och våld ingen bra pedagogisk grund att stå på

De kunskapsmässiga skillnaderna mellan bra och dåliga skolor ökar - detta är ett beklagansvärt faktum.

Däremot tvista de lärde om orsakerna.

Bra skolor erbjuder eleverna en skolmiljö, där hot och våld inte utgör centrala inslag och där det råder ordnade förhållanden i klassrummen.

Dåliga skolor erbjuder det motsatta.

I de bra skolorna uppnår eleverna bra skolresultat och i de dåliga skolorna lär sig eleverna lite eller ingenting.

I de bra skolorna går företrädesvis "etniskt" svenska barn medan det i de dåliga skolorna företrädesvis går invandrarbarn eller barn med invandrarbakgrund.

Det hela är egentligen klart som korvspad och det krävs både välfärgade samt specialkonstruerade glasögon, för att misslyckas se den pågående katastrofen som utbildningsväsendet just nu genomlider.

Den kraftigt vänsterkantrade retoriken som släpps fram i DN:s artikel, accentuerade av kulturmarxistiska floskler som "Föräldrarnas utbildning avgör betygen, "Skolan blir alltmer ojämlik" och "De mest gynnade har höjt resultaten kraftigt", bidrar inte till någon verklig förståelse av problemen.

DN:s eufemistiska beskrivning av utbildningsväsendet varken ändrar eller förklarar verkligheten, däremot döljs och förskönas den i  kulturmarxismens allt mer bisarra pseudovärld.

Färgelanda Monarki

1 kommentar:

  1. Skall vi fortsätta att ha hela områden med en befolkning med invandrarbakgrund? I så fall måste stora resurser sättas in om man skall förhindra en omöjlig segregation. Som sagts-klart som korvspad!
    Den okontrollerade invandringen medför i dag en helt annan grupp av invandrare som i vissa fall inte har någon skolutbildning alls när de kommer.
    I vissa fall är de till och med analfabeter.
    Problem måste identifieras om man skall sjösätta lösningar. Att skylla på kapitalismen hjälper inte de drabbade. Tvärtom.

    SvaraRadera