tisdag 31 januari 2012

Färgelanda - Kronprinsen Per Krokström (M) var jävig

Kronprinsen och medelmåttan Per Krokström var jävig när han var med och beslutade om vindkraftsplanen. Förvaltningsrätten har därför upphävt monarkins riksdagsbeslut.

Kronprinsen säger till Färgelanda Monarki att: "- Jag tycker att lagvrängarna vid tinget ska sluta lägga sig i mina privata affärer. - Jag förlorar ju skjortan på att inte få resa dom här vindkraftverken hemma på gården. - Nä, dom där herrarna vid tinget har inget begrepp om näringsliv och glesbygdens vedermödor, det är då ett som är säkert".

Kronprinsen har tidigare sagt att det inte är så noga med jäv när ett beslut berör många. Vi frågar kronprinsen hur han ser på det faktum att han hade fel? "- Jag hade inte fel. - Lagvrängarna anser tydligen att detta bara berör mig, men det är ju helt fel. - Det blir ju många som kommer att få va med och betala till mig, när jag får upp dom här vindsnurrorna," säger kronprinsen.

Kronprinsen får även frågan hur han tror domen i förvaltningsrätten påverkar förtroendet för honom och hans fortsatta politiska karriär. "- Ja, den här domen ändrar ingenting, jag kommer att köra på som förut och jobba stenhårt för att få vindkraft hemma på gården. - Jag är inte den som ger upp i första taget", avslutar kronprinsen bestämt och förtroendeingivande.

Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. Bara så onödigt, borde ha vetat bättre...

    SvaraRadera
  2. Men Ulla har nog roligt nu.

    SvaraRadera
  3. Inget ont uppsåt.Orutin. Då får väl samma beslut tas en gång till. Utan jäv.

    SvaraRadera