torsdag 19 januari 2012

Färgelanda - Hovnarren Ulla Börjesson (S) kommenterar Johan Karlsson

Exklusivt för Färgelanda Monarki berättar nu hovnarren Ulla Börjesson om livet vid hovet och om exskattmästaren Johan Karlsson.

"- Livet vid hovet är inte alltid så roligt, trots att man är hovnarr. - Det handlar mycket om manipulation och falska leenden. - Och jag försöker så gott jag kan med detta", säger hovnarren uppriktigt.

Hovnarren berättar att tiden efter valet varit tung. "- Först åkte vi på däng i valet och sen sparkade kungafamiljen ut monarkichefen Janne Eriksson och skattmästaren Johan Karlsson. - Det tyckte jag var förfärligt. - Dom två var nämligen mitt största stöd eftersom dom hade partibok och var lojala mot mig och rörelsen. - Så det kändes väldigt ensamt efter det", fortsätter hovnarren med en tår i ögat.

Hovnarren får frågan om hon tycker det var rätt av Johan och Janne att garantera miljonbetalningar till Björnhusföretagen med brevet till Swedbank, utan beslut av monarkistyrelsen? "- Äsch, det var väl ingenting. - Jag godkände att Janne och Johan skickade brevet till banken. -Och hade vi inte förlorat valet så hade jag sopat hela den här affären under mattan i demokratisk ordning och både Johan och Janne hade varit kvar. - Men både Johan och Janne har lovat att inte skvallra på mig, eftersom jag och hela rörelsen ställt upp 100% för att försvara dem och till och med gått med på att vittna till deras förmån i Arbetsdomstolen. - Så jag känner mig trygg för att inte bli avslöjad", säger hovnarren.

På frågan hur hon ser på lagbrotten säger hovnarren: "- Det här att Konkurrensverket menar på att vi bröt mot upphandlingslagen och att vi kanske brutit mot många andra lagar, är inte så noga när man håller på med den här verksamheten. Det viktigaste är att man rår om varandra och att alla inblandade har det bra och roligt. - Men den glädjen tog alltså kungafamiljen ifrån mig".

"- Den lilla glädje jag har kvar i livet är att smutskasta kungafamiljen offentligt och dra monarkins namn i smutsen. - Detta hade jag aldrig kunnat göra utan hjälp av mina bolsjevikvänner på Bohusläningen. - Därför vill jag rikta ett stort och ömt tack till dem. - Som tur var för mig kom Jenny Borg hit som bolsjevikredaktör och eftersom hon hatar kungafamiljen kunde vi inleda ett nära och fruktgivande samarbete, som innebar att vi kunde solka ner riktigt ordentligt", fortsätter hovnarren leende.

"- Sen blev jag lite orolig ett tag när Jenny tvingades sluta, det måste jag medge. - Men ersättaren Mattias Modéen är ju också bolsjevik och hatar kungafamiljen, så därför har jag kunnat fortsätta mitt arbete ihop med honom. - Så just nu känns det ändå rätt skapligt", säger hovnarren piggt.

"- Jag är dock lite missnöjd med att Bohusläningen bara ställt monarken Peter Johansson till svars för att Johan och Janne försvann. - Men jag ska prata med Modéen om detta så han kan börja med en liten häxjakt mot M och C också. - Dom ingår ju också i kungafamiljen och ska minsann inte komma undan", säger hovnarren med bestämd röst.

Slutligen får hovnarren frågan varför hon håller på och bråkar så här, eftersom hon förra året lovade att sluta med detta? "-Ja ja, visserligen lovade jag förra året att sluta, men det var bara taktik. - Jag river gärna hela monarkin om jag bara kan vinna egna fördelar", avslutar hovnarren glatt.

Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. Ulla och Bohusläningen jobbar bra ihop.....

    SvaraRadera
  2. I dag hörde jag(på radion) ledande sossar i Bohuslän som tyckte att Juholt har gjort ett bra jobb!!!!!!!!!!
    Då förstår vi varför Ulla gör ett så "bra" jobb.
    Gamla pampar som lever kvar-det är vad det är.

    SvaraRadera
  3. Om det stämmer att Ulla godkände alltihop så förklarar ju det också hennes och sossarnas vansinniga agerande när dom skyddat Jan Eriksson och Johan Karlsson.

    SvaraRadera