tisdag 24 januari 2012

Färgelanda - Bohusläningen vill byta ut kungafamiljen

Bolsjevikerna på Bohusläningen fortsätter sin subversiva kampanj för att avsätta kungafamiljen. "Färgelanda behöver ett smartare styre" lyder den senaste attacken, som tidningen satt som rubrik på Dionisio Camachos insändare idag.

Bolsjeviken Dionisio säger i insändaren att han letar efter sina hästar, som sprang bort för länge sedan. - " Det känns så tomt. - Om jag haft alla mina hästar hemma hade jag fattat att det var fel av Jan Eriksson och Johan Karlsson att begå olagliga handlingar som kostade monarkins undersåtar 90 miljoner riksdaler. - Men eftersom det är tomt i stallet, så anser jag tvärtom att det hade varit mycket varit smartare att låta Janne och Johan fortsätta med olagligheterna och med sitt idoga arbete att rasera monarkins ekonomi".

"- Att snåla med undersåtarnas skattepengar och bara betala ut några månadslöner, istället för 24 eller 36 månadslöner, anser jag dessutom vara direkt oanständigt. - Både Janne och Johan har partibok och då ska dom banne mig också ha rejält med pengar när dom slutar. - Det hade varit skillnad om dom varit höger, då skulle dom inte haft ett öre", fortsätter Dionisio.

"- Det vi nu ser är ren hämnd från kungafamiljens sida, som vill radera ut alla bolsjeviker vid hovet. - Nu måste jag sluta för det ekar så förskräckligt här och jag har plötsligt fått sån huvudvärk", avslutar filosofen Dionisio.

Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. tycker som Dioniso att vi skall trycka upp mer pengar och inte vara så snåla.Ju mer pengar som är i omlopp ju roligare kan vi ha.
    Sen kan vi dessutom instämma i att 4-5 miljoner är mindre än 1 miljon. Då bli det ännu roligare.
    Det är på denna nivån som vänstern befinner sig. Säger inte att det är fel nivå. Därimot så får vi väl hoppas att de inte får något att säga till om innan de kan presentera en modern och ansvarsfull politik.

    SvaraRadera
  2. Man undrar ibland om Bohusläningen är ett politiskt parti eller en tidning?!

    SvaraRadera
  3. Nu påtalar de gode männen att mottagandet av flyktinkommande barn är under all kritik. Tänk efter innan Ni gör åtaganden skriver de gode männen.
    Kanske de 3-4 miljoner som kommunchefen och ekonomichefen INTE fick kommer väl till pass här?
    Har Dioniso tänkt på det? Och Bohusläningen.

    SvaraRadera