torsdag 12 januari 2012

Färgelanda - Nytt avhopp från Medelmåttornas parti (M)

Lisen Forsell Andreasson (M) avsäger sig ordförandeskapet för Välfärdsberedningen och lämnar även övriga politiska uppdrag.

I en kommentar till Färgelanda Monarki säger Lisen att: "- Jag är trött på att vara en medelmåtta och vill göra nåt med mitt liv istället".

Den moderate medelmåttan och kronprinsen Per Krokström säger att "- Jag har full förståelse för att Lisen lämnar sina uppdrag med tanke på hur medelmåttigt jag sköter det här partiet. - Avhoppet känns särskilt tråkigt eftersom Lisen är miljömedveten och tycker om vindkraft hemma hos mig på Kroppefjäll".

På frågan vem som ska bli ny ordförande i Välfärdsberedningen säger kronprinsen: "- Det kan bli svårt. - Jag har ju sett till att jag och mina nära och kära lagt beslag på dom bästa uppdragen, men vi kan ju inte sitta på alla stolar. - Problemet är bara att det i princip inte finns någon kvar längre att fråga, nu när alla har hoppat. - Jag fattar snart ingenting", säger kronprinsen uppgivet.

Färgelanda Monarki

1 kommentar: