tisdag 17 januari 2012

Färgelanda - Bohusläningen uppenbart partisk till Johan Karlssons förmån

Monarkins lagvrängare Claes Laurell har i ett yttrande till Arbetsdomstolen meddelat att monarkin vidhåller att det var rätt att avskeda exskattmästaren Johan Karlsson. Samtidigt säger Laurell i yttrandet att monarkin går med på att betala, eftersom exskattmästaren begärt ett så blygsamt belopp.

Som lojala undersåtar till monarkin anser vi att det var klokt att lägga de rättsliga tvisterna med de två avskedade tjänstemännen till handlingarna, särskilt som det nu visat sig att de kunde avslutas till förhållandevis små kostnader.

Trots att monarkin vidhåller sin uppfattning, om att det var rätt att avskeda exskattmästaren, och trots att Arbetsdomstolen inte avkunnat någon dom om att monarkin gjort fel, skriver idag bolsjeviktidningen Bohusläningen att kommunen gjort fel och därför "tvingas" betala skadestånd med 250 000 riksdaler till exskattmästaren.

Mattias Modéen som skrivit artikeln säger i en kommentar: "- Jag fullföljer bara Jenny Borgs hatfyllda arbete som lokalredaktör. - Som bolsjevik är det dessutom naturligt för mig att hata kungafamiljen och monarkin. - Eftersom jag vill avskaffa monarkin anser jag vidare att jag har rätt att ljuga mig blå i ansiktet. - Ändamålen helgar ju som bekant medlen", avslutar den revolutionäre redaktören med pennan i högsta hugg.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar: "- Jag känner mig verkligen som en förlorare idag och jag får verkligen be om ursäkt till alla undersåtar för hur illa jag och kungafamiljen har hanterat ärendet med stackars Johan. - Om vi gjort som hovnarren Ulla Börjesson velat, hade Johan fått en eller två miljoner. - Nu får han bara 250 tusen av skattebetalarnas surt förvärvade skatteriksdaler. 

"- Jag tror dessutom att hovnarren var helt ärlig mot mig, när hon berättade att Johan fick låna pengar i julas till julklappar åt sina barn. - Så svårt har Johan haft det enligt hovnarren. - Detta känns naturligtvis fruktansvärt och jag vet inte om jag vågar se hovnarren i ögonen igen efter detta. Det kanske blir så att vi skickar en ursäkt till Johan och även till Jan Eriksson", avslutar monarken bedrövat.

Färgelanda Monarki

5 kommentarer:

  1. Fruktansvärt hur Bohuslänningen håller på. Så enormt!!! ensidigt.

    SvaraRadera
  2. Bohusläningen fick min uppsägning av tidningsprenumerationen i går.
    Denna typ av beskrivning av skeendet vill jag ej betala för.
    Inte så bra för sund demokrati heller.

    SvaraRadera
  3. Ja snacka om partiskhet.Man tror nästan Bohusläningen har blivit köpta av sossarna för detta är bland det värsta jag har läst.

    SvaraRadera
  4. S-bloggen på Bohusläningen fortsätter som förut med samma gamla kända signaturer. Dom spyr som vanligt galla över borgarna. FÖre valet handlade det om Björnhuset då dom tyckte det var rätt att förlora 100 miljoner skattekronor, nu är det fel att göra sig av med dom 2 tjänstemännen som gjorde att vi förlorade 100 miljoner. Ändå en viss logik;)

    SvaraRadera
  5. Juholt har talat om hur det skall vara dvs fakta är inget att bry sig om.
    Om herrarna(Jan och Johan) fick sparken med omedelbar verkan och de ej ersattes förrän ca 8 månader senare så sparade ju kommunen 8 månadslöner per herre.
    Om de nu får 3-4 månadslöner för att få ett snabbt avslut så har ju fortfarande kommunen SPARAT 4-5 månadslöner.
    Dessa räcker för att betala advokaten.
    DETTA talade inte media med Bohusläningen som anförare om för oss Färgelandabor.
    Stor skillad mot att bara vräka ut miljoner så fort en chef slutar.
    Nästa gång kanske en hederlig politiker väljer att betala ett par miljoner i stället. Låt oss då inte förfasas när media fungerar så här.

    SvaraRadera