torsdag 26 januari 2012

Färgelanda - Exmonarkichefen får 450 000 riksdaler

Monarkin har beslutat att betala exmonarkichefen Jan Eriksson 450 000 riksdaler.

"- Det är visserligen mer än han begärde, men hovnarren tog ett skamgrepp på mig och jag var helt enkelt tvungen att punga ut för att komma loss", försvarar sig monarken Peter Johansson ståndsmässigt.

"- Det känns ju aldrig helt roligt att betala ut skattepengar så här i onödan, men jämfört med dom mångmiljonbelopp som Janne på sin tid betalade ut till sparkade tjänstemän, så är det ändå en bra affär för monarkin. - Glöm inte heller att det var jul och då ska man va extra snäll", avslutar monarken.

"- Jag är nöjd", säger exmonarkichefen. "- Nu fick jag mer än vad jag begärde av bonnlurkarna och kan gråta hela vägen till banken".

Hovnarren Ulla Börjesson å sin sida är inte riktigt lika nöjd. "- Ja, jag är nöjd att Janne har fått pengar, men missnöjd med att han inte fick ett par miljoner. - Det skulle han haft efter allt han gjort för mig och rörelsen under sin tid som monarkichef", säger hovnarren.

" - Hade jag bara fått ett bättre grepp om monarkens kronjuveler, så hade jag nog kunnat klämma fram lite till, men han slingrade sig den lille rackarn och kom undan innan jag var riktigt klar", säger hovnarren och slår ut med händerna.

Kronprinsen Per Krokström säger i en kommentar: "- Ja, det här känner jag inte till. - Jag har inte gett klartecken till några pengar till exmonarkichefen. - Jag hade velat köra detta i bott".

"- Man måste också rimligen ifrågasätta lagvrängaren Laurells kompetens när han går med på att betala exmonarkichefen 450 000 riksdaler, när denne bara begärt 150 000", fortsätter kronprinsen.

"- Det hade varit bättre att medge exmonarkichefens talan, som lagvrängaren gjorde med exskattmästaren Johan Karlsson, då hade vi sluppit undan med 150 000. - Egentligen borde man stämma den här idioten till lagvrängare, om det nu inte är så att det är nån annan idiot som gett order om detta", avslutar kronprinsen vredgat.

Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. Varför i Jösse namn fick han mer än han sist begärde?
    Så kan det gå-när haspen inte är på.
    Kanske ett skämt som hovnarren är upphovsman till som blev verklighet. Monarken kanske inte förstod att det var ett skämt!
    Färgelanda Monarki beskriver tillståndet i monarkin på ett mycket träffsäkert sätt.

    SvaraRadera
  2. Det är väl inte direkt några raketforskare i den här alliansen. Om man säger så...

    SvaraRadera
  3. Med facit i hand kom kommunen undan billigt trots allt. Det måste ändå sossegänget medge. men nog verkar hela karusellen snurrig........

    SvaraRadera