onsdag 4 januari 2012

Färgelanda - "Jag är en förlorare" säger monarken Peter Johansson

Den avskedade exmonarkichefen Jan Eriksson får enligt förlikningsavtalet tre månadslöner, efter att från början ha begärt ett par miljoner.

Monarken Peter Johansson kommenterar nu för första gången monarkins fördelaktiga förlikning med den avskedade exmonarkichefen Jan Eriksson.

"- Jag är verkligen och uppriktigt lessen för all den skada som monarkin åsamkats p.g.a. av min och kungafamiljens idiotiska hantering av den här frågan. - Jag känner mig verkligen som en riktig loser", fortsätter monarken. "- Att betala ut tre månadslöner istället för 24 eller 36 känns naturligtvis helt fruktansvärt och jag vill därför för Bohusläningens bolsjevikiska samhällsomstörtare särskilt betona detta".

"- Kan Ni vara så artig och sätta en sån rubrik, att jag känner mig som en förlorare, Herr redaktör?", frågade därefter monarken försynt Bohusläningens bolsjevikreporter Mattias Modéen.
"- Självklart kan jag göra vad monarken så vänligt ber mig om", svarade då Mattias.

"- Om vi kört den här processen i bott och vunnit den fullt ut i AD, så hade Jan inte fått en riksdaler av undersåtarnas skattepengar. - Då hade jag känt mig som en ännu större loser. - Ställd inför dessa dramatiska utsikter kände jag att jag helt enkelt inte kunde leva med att Jan kunde drabbas så fruktansvärt hårt. - Efter förlusten av dom 90 miljonerna i Björnhuset, så hade nog det blivit droppen som fått mig att kasta in handduken", avslutade monarken sin öppenhjärtiga kommentar.

Färgelanda Monarki

2 kommentarer:

  1. Det är en gåta att han säger att alla är förlorare.
    Menar han de 90 miljonerna?
    När folk läser detta så tror de ju att Jan är någonslags vinnare som har fått miljoner på samma sätt som alla chefer brukar få. Snacka om att värva röster.

    SvaraRadera
  2. Till 8:51
    Monarkin borde kanske anställa en PR-chef som svarar på frågor från media:)

    SvaraRadera