onsdag 4 januari 2012

Färgelanda - Bengtsfors skippar datasamarbete

Efter avslöjandena om att Färgelanda monarkis IT-avdelning har tjuvtränat på dataspel, har Bengtsfors sagt upp samarbetet kring den Dalslandsgemensamma webservern.

Bengtsfors monark säger i en kommentar att "- Jag är mycket besviken på fusket i Färgelanda och att övriga monarkier därigenom inte får en sportslig chans. - Färgelandas IT-avdelning borde kanske ha ägnat lite mer tid åt att jobba istället för att spela dataspel och fildela dagarna i ända."

IT-chefen Jonas Berggren slår dock ifrån sig kritiken. "- Jag har inte fått en blund i ögonen under julhelgen, utan tvingats sitta uppe dag och natt vid datorn. - Jag är helt slut, kan du inte känna lite medlidande med mig?", säger IT-chefen med gråten i halsen.

"- Det är lätt att tycka att vi skulle ha testat back-upen för att va säkra på att den verkligen fungerade, eller att vi skulle haft en extra back-up. - Men det är inte lätt att hinna med sina grundläggande arbetsuppgifter, när nästan all tid går åt till spel och fildelning. - Det tror jag dom flesta har förståelse för, förutom tomtarna i Bengtsfors då förstås", avslutar IT-chefen.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att: "- Jag har full förståelse för att Bengtsfors lämnar samarbetet. - Dom borde ha fått mer speltid", konstaterar monarken.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar