lördag 31 december 2011

Färgelanda - Snabba cash för Jan Eriksson

Färgelanda Monarki har pratat med exmonarkichefen Jan Eriksson, som är mycket upprymd efter förlikningen med kungafamiljen. "- Jag fick snabba cash", säger exmonarkichefen

" - Och jag kan heller inte klaga på den här dealen. - Jag lyckades plocka av bonnlurkarna ett sex-siffrigt belopp, som jag redan stoppat i fickan. - Kungafamiljen stod i vanlig ordning och såg ut som fån när jag plockade dom på undersåtarnas skattepengar. - Visst, dom var tuffa i början, men dom saknar stake och gav sig snabbt när dom insåg att dom kunde komma ur det hela genom att låta undersåtarna betala min avskedsgåva. - Men nu har jag fått den, så nu är jag nöjd", fortsätter exmonarkichefen.

"- Slutligen vill jag rikta ett stort tack till bolsjevikerna på Bohusläningen, som stöttat mig med vinklade artiklar under hela den här processen. - Även hovnarren Ulla Börjesson och exmonarken Zaid Långström förtjänar ett särskilt omnämnande, eftersom dom hela tiden hjälpt mig med råd och dåd.  - DOM har verkligen visat var deras lojalitet ligger", säger exmonarkichefen uppskattande.

Hovnarren Ulla Börjesson säger i en kommentar att: "- Förlikningen med exmonarkichefen är ett stort nederlag för kungafamiljen. - Dom vågade inte köra frågan i bott. - Det tycker jag är riktigt fegt. Hade dom haft Jans stake hade dom gått hela vägen. -Friskt vågat allt förlorat är den devis jag och ceremonimästaren etablerade i samband med Björnhussatsningen. - Och där blev det ju total succé i och med att monarkin förlorade 90 miljoner av 90 satsade. - Bättre än 100% kan det ju inte bli", säger hovnarren i ett osedvanligt redigt resonemang.

"- Men nu frångår alltså kungafamiljen det här framgångsrika konceptet, vilket naturligtvis är oerhört skamligt. - Jag är dock nöjd med att Jan till slut fått sin rättmätiga avskedsgåva, även om jag tycker att den blev alldeles för liten. - Jan begärde ju från början 24 månadslöner och nu fick han bara tre, vilket jag tycker är fruktansvärt gnidet av kungafamiljen. - Är inte 90 000 000 miljoner värt nånting i den här monarkin", avslutar hovnarren uppgivet.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att "- Så här i jultider bör vi alla vara lite generösa. - Man ska också komma ihåg att det är jobbigt med konflikter och eftersom det är undersåtarna som får stå för Jans springnota, så gör det ju ändå inte så mycket i det stora hela".


Färgelanda Monarki

6 kommentarer:

  1. Trots de ironiska utsvävningarna så är denna beskrivning väldigt saklig och innehåller de ingredienser som beskrivningen behöver för att bilden av skeendet skall återges någorlunda riktigt. Jmfr Bohusläningen! Där fick tippsaren(hovnarren) både rubrik och innehåll som passade henne perfekt.

    SvaraRadera
  2. Artikeln med hovnarren var ännu mer som socialdemokraternas veckoblad. Hovnarren hade kunnat skriva den själv. Det kanske hon har!

    SvaraRadera
  3. OM JE bara fick 3 månadslöner blev det väl en ganska bra "deal" för kommunen i slutändan, eller???

    SvaraRadera
  4. Snabba Cash för Johan K också??!!

    SvaraRadera
  5. Väldigt bra deal! Även om man räknar in ett par hundra tkr för advokat! De senaste åren har avgångsvederlag på flera miljoner betalats ut slentrianmässigt när högre chefer slutar.
    I ett privat företag hade dock inte dessa herrar fått ett öre efter sådana befogenhetsöverskridande handlingar. Då hade de i stället fått vara glada om de hade klarat sig undan vidare krav från arbetsgivaren.

    SvaraRadera
  6. Anonym sa...

    OM JE bara fick 3 månadslöner blev det väl en ganska bra "deal" för kommunen i slutändan, eller???
    1 januari 2012 16:15

    Absolut med tanke på att alla andra chefer i kommunen fått årslöner så får man väl ändå säga att 3 månadslöner är en seger men jag tycker ändå att Janne inte skulle haft en spänn annat än i RÖVA!

    SvaraRadera