onsdag 21 december 2011

Färgelanda - Monarkistyrelsen jagar näringsidkare

Jakten på näringsidkare fortsätter med oförminskad styrka i monarkin.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att "- denna jakt tar sikte på både nya och gamla näringsidkare och är livsviktig för att trygga jobben i framtiden".

"- Det beslut som vi nu tagit betyder visserligen nådastöten för en gammal trotjänare i kungafamiljen, men ingen lever för evigt och när vi väl fått in dom här 50 000 riksdalerna, så kan vi täppa till några av hålen i Björnhuset så att jobben tryggas där".

"- Jag kan också nämna att detta inte är nåt som jag hittat på alldeles själv, utan denna briljanta näringslivsstrategi har jag utarbetat i nära samarbete med hovnarren Ulla Börjesson och det känns extra bra att hela hovet varit överens om beslutet".

"- Den nya näringslivsstrategin har döpts till "krossa DICK". - Efter vad jag förstått är DICK en förkortning för "Dårens Inbilska Cirkus Kabaré", vilket jag tycker låter väldigt vackert. - Det var hovnarren som föreslog namnet, som handlar om att vi behöver ha mer glädje och rörelse i monarkin", avslutar monarken.

Färgelanda Monarki

5 kommentarer:

  1. Säger inget om att Dick ska betala sin hyra. Men det finns ju mer bakom detta än som stog i tidningen. sen ser det väldigt konstigt ut att man klämmer åt Dick för 50 tusen och samtidigt ger miljonstöd till företagen i björnhuset.

    SvaraRadera
  2. Hovnarren valde mellan DICK och MICK(mörkret i centrum kommer). Hovnarren fick en bra utdelning: en mörk lokal och en efterlängtad hämd. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. En undersåte sa att han trodde att det var hovnarren som upplyste Bohusläningen om att kravbrev var skickat.

    SvaraRadera
  4. Jag kan upplysa om att sista ordet är inte sagt.
    Och som sagt Hämnden är juv oavsett åt vilket håll den slår. Och jag har inte slagit sista slaget ännu.

    SvaraRadera
  5. Jag har funderat en del över era ordvitsar beträffande mitt namn Dick.
    En major sa till mig en gång att " det är fan i mig stack i dig som vågar stå upp för dina kamrater på det där sätter, men du behöver väl inte reta löjnant Tex Täljer så in i hälvete" det var under lumpartiden 76

    Tiderna förändras och vissa saker består.

    Och ni som skriver anonymt har väl förmodligen namn som slutar på Y .. looosers altså!!!

    Jag tänker också ibland på Johnny Cash boy named sue

    SvaraRadera