tisdag 13 december 2011

Färgelanda - Revisorerna litar inte på Ragnhild

Efter mutskandalen i Göteborg flydde Ragnhild Andersson med första bästa flyg och kraschlandade i monarkins förnämsta slott "Monarkihuset" med adress Allhemsvägen 5.

Efter att Ragnhild fått första hjälpen blev hovet riktigt betuttat i Ragnhild. Så betuttat att hon erbjöds monarkichefsjobbet på stående fot.

"- Jag hade inget val", säger Ragnhild till Färgelanda Monarki. "- Jag var en skadeskjuten kråka, som inte kunde flyga någonstans, så jag var i princip tvungen att stanna här hos bonnlurkarna ett slag".

De ärevördiga revisorerna, med bolsjeviken Lennart Gustavsson i spetsen, har dock anat ondan list och kräver nu att Ragnhild och övriga nytillsatta hovtjänstemän ska granskas.

"- Det är inte alls säkert att dom har rent mjöl i påsen", säger revisionschefen Lennart. "- Är mjölet kontaminerat kan vi visserligen använda det i Björnhuset, det har jag redan fått försäkringar om av hovnarren Ulla Börjesson. - Men eftersom jag är en hederlig bolsjevik vill jag hellre skicka tjänstemännen till en saltgruva i Lappland, om det visar sig att dom hoppat över skaklarna".

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar