måndag 19 december 2011

Färgelanda - SD anmärkte på skolplanen

Det var inte bara Tobias Bernhardsson som hade synpunkter på skolplanen vid onsdagens riksdagsmöte.

Patrik Rydström (SD) anmärkte på skolplanen för att den innehöll bolsjevikiskt genustänk som går ut på att hindra barnens naturliga utveckling. Genustänket härrör från rabiata rödstrumpefeministers tankegods och går i princip ut på att pojkar inte ska tillåtas vara pojkar längre. Eftersom Patrik inte fick gehör för sitt förslag har nu denna bolsjevikfarsot skrivits in i skolplanen.

Patrik yttrade även andra mycket grova svordomar från talarstolen, eftersom han angrep skrivningar i skolplanen som hyllar det mångkulturella samhället. Kronprinsen Per Krokström (M) kommenterade Patriks förslag.

"- Jag vet att du vill väl, Patrik.  - Skolan ska vara garanten för att demokratiska värderingar lärs ut till våra barn och ungdomar och jag vet lika väl som du att demokratiska värderingar inte går ihop med ett mångkulturellt samhälle. -Men i dagens samhällsklimat är det omöjligt att göra som du föreslår, även om jag tycker som du rent privat".

" - Se bara vad som hänt i mitt eget parti där Fredrik Reinfeldt har gjort en medeltida islamist till riksdagsledamot. När jag pratade med Fredrik om detta, så sa han att partiet behöver ha den här islamistens röster eftersom han kontrollerar det somaliska kollektivet. - Och då frågade jag faktiskt Fredrik om partiets politik bara handlar om makt och att få röster? - Då fick jag svaret att röster är en förutsättning för att demokratin ska fungera. - Det är ju rent otroligt va len i munnen han är, den där Fredrik".

"- Ja, du hör själv Patrik, det är inte lätt att företräda  (M) i dagens läge. Vi säger å ena sidan att vi är frihetens parti och samtidigt gör vi alltså allt för att begränsa människors frihet", avslutade kronprinsen en aning bedrövad".

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar