fredag 16 december 2011

Färgelanda - Ingen vindkraft på Kroppefjäll

Dalslands miljönämnd har delat ut ett allvarligt bakslag åt kronprinsen Per Krokström.

Miljönämnden säger i ett uttalande: "- Kronprinsen har tillräckligt med pengar och vi vill inte bidra med att berika honom ytterligare".

Kronprinsen sägs ha rejält ont i baken efter nämndens omilda behandling och säger sig överväga anmälan för vållande av kroppsskada. "- Jag har inte kunnat sitta på en vecka", säger kronprinsen vredgat.

Tre monarkipolitiker ställde sig bakom beslutet att neka kronprinsen pengar från vindkraften. Det var Olle Hagström (FP), Tommy Larsson (S) och Maino Svensson (C).

De tre politikerna har tidigare ställt sig bakom planerna på att berika kronprinsen och när de fick frågan varför de ändrat sig, fick vi olika svar.

Olle: "- Ja du, det är en sak att sitta här hemma och tycka och tänka utan att veta och kunna. - Det är en helt annan sak när man kommer utomlands till nämnden och får reda på både det ena och det andra. - Därför sa jag nej". 

Tommy: "- Det är väl aldrig fel att klämma åt en moderat medelmåtta".

Maino: "- Jag har gjort mig oanträffbar eftersom jag gjort bort mig och det borde du respektera och inte komma här och ställa massa löjliga frågor om mitt viktiga arbete i miljönämnden"

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar