onsdag 1 februari 2012

Färgelanda - Exskattmästare Johan Karlsson säger upp sig

Efter att målet i Arbetsdomstolen avslutats säger nu exskattmästaren Johan Karlsson upp sig från sin tjänst vid hovet.

I dagens lösnummer av bolsjeviktidningen Bohusläningen ger exskattmästaren sin bild av avskedandet.

Bolsjevikdirektör Modéen säger till Färgelanda Monarki: "- Det är viktigt att vinkla en sån här artikel stenhårt. - Därför låter jag enbart Johan komma till tals, ställer inga kritiska frågor och låter ingen företrädare från kungafamiljen kommentera. - Jag och Johan filade en hel hel på frågorna och svaren, så det tog lite tid att få ihop den här intervjun, men jag är nöjd med slutresultatet", konstaterar bolsjevikredaktör Modéen.

När Färgelanda Monarki får tag på exskattmästaren blir dock svaren något annorlunda.

"- Jag har fått mina pengar och är en vinnare, så varför skulle jag åka upp till den bonnhålan igen?", säger exskattmästaren.

"- Ett annat skäl till varför jag sagt upp mig är att jag inte får något chefsansvar. - Det innebär att jag inte längre kan skriva brev till Swedbank och lova bort hela monarkikassan. - Och det blir ju ganska tråkigt att sitta och skriva ut lönebesked hela dagarna, även om jag förmodligen rent kompetensmässigt klarar en sån uppgift", fortsätter exskattmästaren.

"- När jag och Janne hade kraschat monarkins ekonomi så tog jag pappaledigt på obestämd tid och var borta i ett år. - Jag kände att jag behövde vila lite efter allt hårt arbete med brevskrivande och annat. - Dessutom fanns det ju annan personal som kunde skriva ut lönebesked, så jag kände inget dåligt samvete över att lämna monarkin i sticket", förklarar exskattmästaren.

Exskattmästaren får frågan varför han ljuger så skamlöst? "- Ja, du vet, det är sånt som vi bolsjeviker gör för att gynna vår sak. - Jag har ju inte bara mig själv att tänka på, utan även mina bolsjevikkamrater. - Både exmonarkichefen Janne Eriksson och hovnarren Ulla Börjesson är ju upp över öronen inblandade i Björnhuset. "- Hade jag inte varit en god bolsjevik och skyddat mina kamrater hade jag ju inte heller fått ett nytt mygeljobb här nere i Göteborg. - Jag är ju inte dum", förklarar exskattmästaren.

Exskattmästaren får frågan varför han skyller på politikerna och inte själv tar något ansvar? "- Ja, en del kan nog tycka att det verkar väldigt fegt, eftersom jag hade en fet chefslön och chefsansvar. - Men jag hade ju gjort upp med min bolsjevikkamrat Modéen att han inte skulle ställa några kritiska frågor, så det kom ju aldrig fram.

" - Jag får särskilt tacka bolsjevikdirektör Modéen för att han skrev att jag aldrig fattat några beslut kring Björnhuset, bara tagit fram några förslag till beslut. - Detta är ju den största lögnen eftersom jag ihop med Janne skrev det där brevet till Swedbank som gjorde att monarkin förlorade 90 miljoner", avslutar exskattmästare Karlsson stolt.

Färgelanda Monarki

6 kommentarer:

  1. Redan Lenin visste på sin tid hur viktigt det var att använda lögnen som vapen för att nå sina mål.

    SvaraRadera
  2. Gud så fegt och inte ta ansvar. men pengarna tog han minsann.....

    SvaraRadera
  3. Han skrev ju under brevet. Men han säger att han bara var en sk "målvakt".
    Trygg ekonomiCHEF.

    SvaraRadera
  4. Johan och Janne tar inget ansvar och skyller på politikerna. Sen säger Ulla B att hon tar ansvar för Björnhuskatastrofn.För lagbrotten osv men klamrar sig ändå kvar vid makten. Det är ansvarstagande från alla håll och kanter det. OCh det är vi skattebetalare som får ta ansvaret med hjälp av vår plånbok när makthavarna håller på och skor sig. "Stackars" Johan fick 250 000 rätt ner i plånboken läste jag. Och Janne fick 450 000. Och vi skattebetalare ska betala detta och herrarnas nota i Björnhuset också. Sjukt är vad det är.

    SvaraRadera
  5. Färgelandaborna har under ett par år följt vad som har skett.
    Därför blir Bohusläningens nuvarande beskrivning så osmakligt onyanserad. Precis som om vi alla vore förståndshandikappade i Färgelanda. Så är det inte.

    SvaraRadera
  6. Bolsjevikideologin lämnar inget utrymme för eftertanke.
    Raka puckar alltså!

    SvaraRadera