fredag 3 februari 2012

Färgelanda - 13 miljoner plus inklusive Jan Eriksson och Johan Karlsson

Bokslutet har landat i monarkin och det visar på nästan 13 miljoner plusriksdaler. Det var vid en audiens hos monarken igår som den nye skattmästaren Bengt Adolfsson kunde presentera de glädjande siffrorna. "- Det är ordning och reda pengar på freda, som gäller nu för tiden", säger skattmästare Adolfsson.

Nu härskar åter friden över monarkin och undersåtarna är nöjda och glada. Mindre muntert är det dock på bolsjeviktidningen Bohusläningen. Färgelanda Monarki lyckades få tag på bolsjevikredaktör Modéen i Bohusläningens belägrade bunker intill pizzerian.

"- Jag är deppig idag. - Jag och hovnarren Ulla Börjesson har arbetat hårt för att sänka monarkin och kungafamiljen dom senaste månaderna. - Och så händer det här. Dom lyckades t.o.m. få in kostnaderna för mina stackars kamrater Janne och Johan i bokslutet. - Skit också. - Det känns verkligen inte bra". säger bolsjevikredaktören bedrövat.

"- Jag var naturligtvis tvungen att pliktskyldigast skriva om överskottet och dom goda finanserna, men jag såg åtminstone till att ingen från kungafamiljen fick kommentera det goda resultatet. - Den glädjen ville jag inte ge dom. - Men jag och hovnarren kommer igen, lita på det", lovar bolsjevikredaktör Modéen avslutningsvis.

Färgelanda Monarki

4 kommentarer:

  1. Från 13 miljoner minus till 13 miljoner plus. En skillnad på 26 miljoner.
    Det hade väl varit en bra rubrik.
    En liten utvikningen om Björnhusaffären och den nödvändiga nedskrivningen som i fjol gav ett totalt minusresultat på 70-80 miljoner 2010 hade väl också varit naturligt att nämna.
    Men icke!
    Är det månne så att monarken helt har brutit med Bohusläningen. Kan det vara anledningen till den ensidiga och torftiga rapporteringen?

    SvaraRadera
  2. Detta svider nog en del för Ulla:)

    SvaraRadera
  3. konstigt att det går så mycket bättre utan Johan och Janne.....

    SvaraRadera
  4. För Färgelandas bäst vill jag ge ett bra råd till Ulla:
    SITT STILL I BÅTEN.

    SvaraRadera