tisdag 14 februari 2012

Färgelanda - Avskedandena kostade 1,4 miljoner riksdaler

Det kostade monarkin 1,4 miljoner riksdaler att göra sig av med de båda högriskbenägna och ansvarslösa cheferna Jan Eriksson och Johan Karlsson.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att: "- Jag är förvånad över att Bohusläningen för en gångs skull hållit sig till sannningen och inte ljugit om siffrorna".

"- Men jag är trots allt lite lessen över att jag inte hade förberett mig bättre, så jag kunde ge bolsjevikredaktör Modéen ett bättre svar på hur bra affär detta är för monarkin. - Men tyvärr har jag bara haft ett halvår att förbereda mig", fortsätter monarken.

"- Om jag haft några månader till så hade jag nog kommit på att den tidigare personalchefen köptes ut för 2 miljoner riksdaler. Detta motsvarade hela 32 månadslöner och det var bara personalchefen det! Nu har monarkin betalat 1,4 miljoner för både Johan Karlsson och Jan Eriksson. - Synd att jag inte kom på att säga detta. - Nu tror kanske undersåtarna att det är en dålig affär när dom läser tidningen", avslutar monarken en smula bedrövat.

Färgelanda Monarki har lyckats få tag på bolsjevikredaktör Modéen. Vi frågade honom varför han alltid skriver om hur mycket avskedandena av exskattmästaren och exmonarkichefen kostat monarkin, men aldrig berättar hur mycket monarkin sparat genom att avskeda de båda?

"- Det ligger i mitt uppdrag att skjuta kungafamiljen och monarkin i sank, inte att hjälpa dom. - Klarar dom inte själva av att redovisa fakta, så tänker banne mej inte jag hjälpa dom, det är då ett som är säkert", förklarar bolsjevikredaktör Modéen stridslystet.

"- Ta t.ex. det här utköpet av personalchefen som kostade monarkin 2 miljoner riksdaler. - Hade jag varit en ärlig journalist hade jag naturligtvis skrivit om detta och kanske också nämnt utköpet av den förre skolchefen Per Bäckström som kostade nästan lika mycket. - Självklart hade jag också skrivit att det var exmonarkichefen Jan Eriksson själv som förhandlade fram dom höga avgångsvederlagen för dom två", fortsätter bolsjevikredaktören.

"- Och hade jag varit vänligt inställd till monarkin hade jag naturligtvis också skrivit att monarkin kom förhållandevis lindrigt undan när det gäller Jan Eriksson och Johan Karlsson, särskilt om man jämför med vad som brukar betalas i vanliga fall. - Men nu är jag varken ärlig eller välvilligt inställd och då ser det ut så här istället", avslutar bolsjevikdirektör Modéen nöjt.

Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. I detta fall fanns det även en otvistbar pluspost eftersom det tog 8-10 månader innan tjänsterna ersattes. Säg att det med sociala avgifter rör sig om55tkrx9 månx2=990tkr. Inte en oväsentlig uppgift i sammanhanget.
    För att inte tala om vad dessa herrar tillsammans hade ställt till med under dessa månader om de hade fått hålla på!!!!!!!!!!!
    Modeen är inte mycket för kalla fakta.
    Låter som en megafon åt hovnarren.
    Det är en ovärdig journalistik.
    Bra att Färgelanda Monarki kan ge oss medborgare lite värdigare/riktigare information än Bohusläningen.
    Det värsta är att många tror(fortfarande) att det som står i Bohusläningen är sant.Inte bra i en demokrati!!!

    SvaraRadera
  2. Kommunen har lidit oerhört av att i flera år haft odugliga och ansvarslösa topptjänstemän som dessutom haft osmakliga kopplingar till sossarna i kommunen. Saken blir inte bättre när Bohusläningens reportrar stöttar dessa personer istället för att skriva sanninen.

    SvaraRadera
  3. Om Bohusläningen vid varje händelse strävade efter att ge oss en objektiv bild av politiken så märker vi medborgare detta. Förtroendet för tidningen skulle då kunna byggas upp igen. Att som nu ensidigt vara en megafon för Ulla gagnar inte ens Ulla. Är det någon som vet hur socialdemokraternas politik i Färgelanda ser ut??? Det kan väl inte bara vara så att de vill lägga ner skolor och täcka upp för misslyckade tjänstemän? Eller att säga att alla är skyldiga till allt som blev fel i mobbingfall och Björnhus mm
    Det är denna bild Bohusläningen ger av socialdemokraterna.
    Skall vi fortsätta rösta på socialdemokraterna bara för att de heter socialdemokraterna? Tror att många börjar tröttna nu.

    SvaraRadera