tisdag 7 februari 2012

Färgelanda - Monarkins väktare får lämna Centrumhuset

Monarkins väktare i Centrumhuset kastas nu ut i vinterkylan.

Hovets chefsrekryterare Håkan Larsson säger i en kommentar att: "- Väktaren har slagit ner och finkat alla bråkstakar, så det är lugnt. - Dessutom har vi märkt att monarkins kafferäkningar har skjutit i höjden på senare tid, vilket vi inte har råd med i längden".

"- Jag tycker detta är mycket dåligt gjort av kungafamiljen", säger väktaren besviket. "- Det är vinter och minusgrader och det finns ingen annan värmestuga i monarkin. - Vart har dom egentligen tänkt att jag ska ta vägen?", frågar väktaren.

"- Här har jag slagits för kung och fosterland, med fara för liv och lem, och sen belönas jag så här? - Jag funderar på att stämma monarkin, det gick ju bra för Johan Karlsson och Janne Eriksson", avslutar en bitter väktare.

Kulturpersonligheten Krystyna Skjelfoss säger i en kommentar att: "- Vardagen blev mycket trevligare när väktaren började dricka kaffe med oss i Centrumhuset. - Och ibland visade han betongen, vilket naturligtvis var en extra krydda. - Då kände vi att livet plötsligt fick en mening och att vi ville gå till jobbet. - Nu vet jag inte hur det kommer att bli, men jag bedömer risken som stor att vi tvingas sjukskriva oss p.g.a. att batongstödet dras tillbaka".

Färgelanda Monarki

1 kommentar:

  1. En kompensation till dem som arbetar i Centrumhuset och alla förbipasserande efter förlusten av batong skulle kunna vara att förlänga kepspelaren utanför med ett par meter!
    Man inte bara ersätter ett blickfång med ett annat, man påminner även ytterligare om ett antal bönder och arbetare som lämnat in mössan och sökt utkomst och lycka på annat håll sedan kepspelaren restes!

    SvaraRadera