fredag 17 februari 2012

Färgelanda - Exmonarkichefen och Exskattmästaren talar ut om avskedandena

I dagens nummer av monarkins nyhetsblad Dalslänningen berättar exmonarkichefen Jan Eriksson och exskattmästaren Johan Karlsson om varför det gick som det gick.

"- Jag gjorde inget fel", säger exmonarkichefen. "- Jag är dessutom mycket besviken på hanterandet av situationen från vissa politiker, som inte ville leka med mig i min sandlåda. - När jag fick beskedet av monarken Peter Johansson att jag skulle få gå, så blev jag topp tunnor rasande och sprang ut från rummet"

"- I ett sånt läge förväntar man sig ju att en ansvarsfull monark följer efter och ropar "Janne, snälla Janne, förlåt, jag menade inte så, kom tebax, snälle lille du", men inte då. - Och när monarken gjorde så mot mig hade jag liksom inget val än att gå till media och gråta ut".

"- Och sen konspirerade jag ihop med min förtrogne, hovnarren Ulla Börjesson, om att sossarna skulle gå ut i media och föra ett herrans liv så att jag skulle få komma tillbaka. - Och det gjorde dom ju, men det hjälpte ju inte heller, utan jag blev istället avskedad. - Otack är verkligen världens lön", fortsätter exmonarkichefen bedrövat.

Kritiken mot hur han skötte Björnhusaffären förstår inte exmonarkichefen heller. "- Det var inte monarkin som ägde projektet utan företagen".

Exmonarkichefen påminns då om att Konkurrensverket slagit fast att det faktiskt var monarkin som ägde projektet och att monarkin därför bröt mot upphandlingslagen när projektet inte upphandlades.

"- Ja, men ett sånt beslut tar jag lätt på", säger exmonarkichefen. "- Konkurrensverket vet ju inte hur förutsättningarna ser ut nere i Färgelanda och jag känner inte igen mig i beskrivningen att jag skulle ha struntat i upphandlingslagen. - Det känns faktiskt som en orättvis efterkonstruktion", fortsätter exmonarkichefen.

Exmonarkichefen har bett oss att lägga ut en instruktionsfilm, som visar hur han informerar monarkistyrelsen i ansvarstagande. "- Den här filmen visar hur jag arbetade i monarkin", avslutar exmonarkichefen stolt. Exmonarkichefens film om ansvar kan ses längst ner på denna sida.

Exskattmästaren Johan Karlsson säger att han är nöjd. "- Jag tog stora risker med undersåtarnas pengar, tog inte mitt ansvar som skattmästare och fattade beslut som jag inte hade befogenhet att fatta. - Som tur var har både jag och Janne partibok, så vi fick nya jobb hos sossarna i Trollhättan och Göteborg. - Annars hade nog karriären varit slut för oss båda två", avslutar exskattmästaren uppriktigt.

Monarken Peter Johansson och kronprinsen Per Krokström kommenterar avskedandena. "- Jan Eriksson var ansvarslös, inkompetent och okontrollerbar och gick inte att ha kvar. - När Janne fick beskedet att han skulle få gå betedde han sig som en barnunge och ville inte prata med oss. - Johan fick vi söka upp i hemmet, eftersom Janne hade gett honom långledigt mitt under monarkins värsta ekonomiska kris någonsin. - Ansvarstagandet var alltså noll både från Jannes och Johans sida".

"- Jämfört med ett utköp är detta en väldigt bra affär för monarkin och vi har sparat många miljoner på hur vi hanterat den här komplicerade situationen. - Det är bara sossarna som är lessna eftersom dom värnar mer om Jan Erikssons och Johan Karlssons privatekonomi än om skattebetalarna i monarkin", avslutar monarken och kronprinsen.


Färgelanda Monarki

2 kommentarer:

  1. Herregud som socialdemkraterna ihärdigt försöker mala sönder Färgeland.
    Har de ingen politik?
    Att de inte skäms.
    Folk(de flesta) är faktiskt inte dumma.

    SvaraRadera
  2. nja !!! Det undrar jag om de inte är.
    Det är nog mer regel än undantag.
    Med tanke på att folk lik förbannat röstade in både centern och sossarna så tror jag att folk nog i regel i färgelanda är DUMMA!

    SvaraRadera