onsdag 8 februari 2012

Färgelanda - Krämarnas aftonbal

Igår höll monarkins krämare en jubileumsbal med sedvanlig pompa och ståt. Balen hölls till ära av att monarkins krämare haft minst 50 framgångsrika år i Mammons tjänst.

Charlotte Schéle, som bjudits in som gästdansare, öppnade balen med Champagne och pumpade sedan på riktigt duktigt, när hon tog ut svängarna på de nyvaxade tiljorna.

"- 290, visst är det ett högt och imponerande tal. - Jag måste säga att det är en stor bedrift att uppnå detta optimala tal, vilket är få monarkier förunnat", inledde Charlotte.

"- När jag farit runt här, har jag förstått orsakerna till monarkins anmärkningsvärda framgångar. - Här i  monarkin råder ingen missunnsamhet, här finns inget revirtänkande, utan här hjälps man åt samt gläds och uppmuntras av andras framgångar. - Det vi ser idag är helt klart frukten av det mångåriga och framgångsrika utvecklingsarbete som bedrivits i monarkin. - Jag ber att få gratulera", avslutade Charlotte innan hon åter lät sig uppslukas av dansens virvlar.

Dick Jonefelt, en av jubileumsbalens arrangörer, hade också något att säga om monarkins stora framgångar. "- En annan orsak som Charlotte nämnde är vikten av att vara mån om dom krämare man har. - Och jag behöver inte gå längre än till mig själv och hur fantastiskt fint jag behandlats. - Jag sparkades ut med buller och bång av självaste monarken från min lokal i centrum, som sedan dess stått tom och outhyrd. - Och det är naturligtvis en stor ära att få monarkens fot i ändan. - Det lever jag på än", säger Jonefelt.

Färgelanda Monarki

1 kommentar:

  1. Jag tror att Kommunens nationaldans är TVIST !

    SvaraRadera