fredag 24 februari 2012

Färgelanda - Inga kristliga känslor mellan Färgelanda och Högsäter pastorat

Planerna på att slå samman pastoraten i Färgelanda och Högsäter kärvar.

"- Jag är en god kristen, men bara när det gäller dom som bor här nere i Färgelanda. - Dom där oppe i Högsäter är djävulens avföda och jag avskyr dom som pesten", säger en företrädare  för Färgelandas pastorat under löfte om anonymitet.

"- Över min döda kropp. - Jag anser inte ens att dom där fisförnäma andeakrobaterna där nere i Färgelanda har i den Svenska kyrkan att göra", säger en företrädare för Högsäters pastorat som också vill vara anonym.

"- Det värmer hjärtat att se all denna kristliga harmoni, som alltid utgjort den drivande kraften i monarkin", säger monarken Peter Johansson i en kommentar.

Färgelanda Monarki

2 kommentarer:

  1. Jag tror den kyrkliga andan återspeglar "framåtandan" i Färgelanda.....

    SvaraRadera
  2. Vi i södra Färgelanda, riktiga Färgelanda, hade gärna haft er utsocknes med om ni inte varit så förbaskat bonniga med eran barnatro. Era alltför många och dåligt underhållna kyrkobyggnader avskräcker också oss här i härliga södern!

    SvaraRadera