lördag 3 mars 2012

Färgelanda - Vindkraften orsakade korsdrag i monarkistyrelsen

Vid veckans monarkistyrelsesammanträde blev det plötsligt korsdrag i balsalen och kungafamiljen for all världens väg. Ut åkte monarken Peter Johansson så det sjöng om det och samma väg for kronprinsen Per Krokström och kronprinsessan Ann-Marie Jacobsson.

"- Jag vill verkligen understryka att jag inte äger nån mark som kan bli aktuell för vindkraft", sa kronprinsessan. "- Jag är alltså inte jävig, men för säkerhets skull går jag ändå ut och dricker lite kaffe med min goda granne kronprinsen. - Man vet aldrig riktigt säkert var gränserna går", förklarade kronprinsessan.

"- Jag är en ung frisk fläkt", sa Tobias Bernhardsson från Cirkuspartiet. "- Det är därför som jag pyser ut med dom andra."

"-Jag vet inte varför jag är jävig", sa monarken. "- Men jag såg en öppning och följde väl bara med i draget antar jag".

"-Jag fattar ingenting. - Jag trodde jag var jävlig men absolut inte jävig", sa medelmåttan Linda Jansson.

Kronprinsen Per Krokström var nöjd med uppslutningen i den tillfälliga asylen.
"- Jag är tacksam för allt stöd. - Det betydde mycket för mig att nästan alla medlemmar i kungafamiljen kom ut och gjorde mig sällskap. Den här gången gick allt rätt till och det känns naturligtvis väldigt skönt", uppgav en lättad kronprins.

Under tiden som kungafamiljen var satt ur spel försökte hovnarren Ulla Börjesson blåsa kronprinsen. Hovnarren grep helt sonika tag om ordförandeklubban och föreslog att monarkistyrelsen skulle avråda från vindsnurror på kronprinsens marker i Järbo. Kronprinsen räddades dock av hovtjänstemannen Jan Myrén, som hotade med att ta om hela planprocessen, med bl.a. remissrundor och utställningar. Då fick hovnarren kalla fötter.

"- En sån process låter inte speciellt kul", sa hovnarren. "- Det blir bara massa jobb och det är heller inte bra att undersåtarna får möjlighet att komma med synpunkter. - Så tycker jag inte vi ska hantera demokratin. - Då gör jag hellre det som är fel, även om jag riskerar att bli kallad en vindflöjel", avslutade hovnarren innan hon drämde klubban i bordet.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar