lördag 24 mars 2012

Färgelanda - Sven Hansson (MP) ny ordförande i Välfärdsberedningen

Vid Riksdagens möte i onsdags valdes överraskande Sven Hansson till ordförande för Välfärdsberedningen. Överraskande eftersom Sven inte ingår i kungafamiljen, som består av M, C och KD.

Linda Jansson, som är ordförande för Medelmåttorna (M), kommenterar:

"- Vi har försökt ett par månader nu, men har inte kunnat hitta en enda medelmåtta i vårt parti som  klarar av uppdraget som ordförande. - Och eftersom vi inte ville att Cirkuspartiet skulle få det här uppdraget, så kom jag på att vi skulle ge det till Sven. - Jag förklarade läget för Sven, att vi saknade dugligt folk i partiet, och efter en stunds funderande förbarmade sig Sven över oss. - Jag är honom evigt tacksam", avslutar Linda.

Medelmåttan Hugo Hultgren är kritisk mot sin ordförande. "- Det är stor och evig skam", säger Hugo.

"- Jag har erfarenhet från liknande uppdrag och var beredd att ta på mig ordförandeskapet. - Men jag har inte ens blivit tillfrågad av mina så kallade partikamrater. - Istället väljer dom en som är med i ett annat parti. - En skandal utan dess like", konstaterar Hugo en smula upprört.

Färgelanda Monarki

2 kommentarer:

  1. Väldigt pinsamt för moderaterna. Hur ska man förklara för väljarna att man inte inte ens har folk till sina många mandat och skänker bort viktiga uppdrag till andra partier. Eller vänta nu, det fanns visst en som hette Hultgren men han fick inte uppdraget för han är ju i onåd. Fin demokrati i NYA moderaterna. I valet sa NYA mupparna att dom ville leda. Dagens skämt.

    SvaraRadera
  2. Fast det var ju inte Sven som valdes tull ordförande utan Bengt Axelsson, däremot överlät M sin plats i beredningen till MP och övergav därmed framtidsberedningen för välfärdsfrågorna.

    SvaraRadera