fredag 30 mars 2012

Färgelanda - Björnhuset får mer skattemedel

Björnarna i Björnhuset har nyss slunkit ur vinteridet och är av naturliga skäl hungriga.

När björnarna lämnade idet skrapade de upp tassarna på vassa stenar och grus. Då blev de lite sorgsna till sinnet och marscherade upp till slottet för att prata förstånd med monarken Peter Johansson.

"- Se här", sa björnarna och visade monarken sina avmagrade och blodiga tassar. "- Detta är monarkins fel. - På grund av skyhöga hyror har vi inte råd med vare sig skor eller mat och får därför gå i strumplästen med knorrande magar".

"- Det är då ändå en evig skam att behandla djur på det sättet", sa då monarken med gråten i halsen.

"- Vet ni vad, jag har ett möte med monarkistyrelsen om några dar, då ska jag ordna detta. - Det finns några bortskämda ungar uppe i Högsäter som gapar och skriker om att få en fungerande gymnastikhall, men dom har friska ben och klarar sig säkert ändå. - Jag klarar inte av att se djur lida, så jag ska se till att det blir ni som får dom där 750 000 riksdalerna istället för ungarna", fortsatte monarken storsint.

Efter att monarken dessutom lovat björnarna 450 000 riksdaler extra, "- som plåster på såren", gick björnligan nöjd och belåten hem till sitt för att fortsätta smörja kråset.

Kronprinsen Per Krokström tycker att "- det är allt bra underligt hur allt kan bli", och röstade i monarkistyrelsen för att björnligan skulle få barnens pengar.

"- Det är inte lätt alla gånger att va kronprins", fortsätter kronprinsen. "- Man ska väga djurintressen mot barns intressen och ungarna har ju dessutom ett långt liv framför sig, så det går ingen nöd på dom. - Jag tror också att jag som djurvän har större möjligheter att få röster 2014, än om jag daltar med småungarna", avslutar kronprinsen slugt.

Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. Är det Björnligan tillsammans med Ulla och Ann Marie som har gjort denna kalkylen?
    Då vet vi inte var det slutar. Och någon asfalt blir det inte.

    Därimot vet vi nu att det inte är så noga med barnen i Högsäter.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att man prioriterar bort barnen. En fråga på allmänhetens frågestund kanske.
    Om jag mins rätt så var det Kalle Segersax som la förslaget i nämnden och Hugo Hultgren som la en motion och jag vet att vi i serviceberedningen arbetade med planen så det ärendet var ganska långt framme. Men så kom björnhuset emellan. skall det nu komma emellan igen . Det finns bara ett ord och det är skamligt både mot Högsäter som samhälle och framförallt skamligt mot barnen.
    Ärendet skall ju gå via fullmäktige så då kanske kommunen (politikerna)kan förklara sig.

    SvaraRadera
  3. I dagens bohusläningen kom årets APRILSKÄMT en dag förtidigt priset på gångvägen till stigen men det finns väl pengar över när man lagt ner skolan i stigen

    SvaraRadera