torsdag 29 mars 2012

Färgelanda - Hovnarren skriver insändare om konstgräs

Hovnarren Ulla Börjesson har idag belönats med bolsjeviktidningen Bohusläningens finaste utmärkelse, nämligen att få en helt intetsägande insändare publicerad.

"- Hovnarrens insändare innehåller inga poänger och är fruktansvärt tråkig", säger monarken Peter Johansson. "- Ingen blir glad av sånt här och jag hoppas att Ulla kan fixa en talskrivare åt sig, så det blir lite mer fart och fläkt i spelet."

"- Det är inte lätt att va hovnarr i Färgelanda", försvarar sig hovnarren. "- Det är alltid nån som hittar fel på mina vitsar, men jag försöker så gott jag kan. - I insändaren kör jag med lite käcka floskler, som att "konstgräset är alltid grönare i monarkin" och "jag är din medspelare om du spelar vänsterback".

"- Men det krävs ju lite tankeförmåga och humor för att fatta mina skämt och det är ju inte alla som besitter dessa egenskaper vid hovet", säger hovnarren med menande blick.



Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar