tisdag 16 augusti 2011

Färgelanda - Jan Eriksson vill ha hjälp av sina vänner med vittnesmål

Monarkins nyhetsblad Bohusläningen kablar nu ut nyheten, att flera högt uppsatta medlemmar av hovet kan komma att vittna till den avhyste monarkichefen Jan Erikssons fördel.

Först till kvarn är hovnarren Ulla Börjesson, som säger att hon mer än gärna vill vara Jan Eriksson till lags. "-Jag gör allt han ber mig om och det vet Janne", kvittrar Ulla skälmskt till Bohusläningen.

Andre man till kvarn är exmonarken Zaid Långström. Exmonarken uppger för Bohusläningen att han ännu inte fått frågan, men att han "för säkerhets skull" redan förberett sitt vittnesmål i Arbetsdomstolen.

Exmonarken säger att det är en hederssak att hjälpa en person som han myglat ihop med så länge."-Mitt vittnesmål kommer att bli väldigt kort och kärnfullt", fortsätter exmonarken. "-Janne är LAS:ad, Janne är LAS:ad, Janne är LAS:ad".
"-Och det kommer jag att säga för att Janne ska ges en ärlig chans att kunna snika till sig ett par miljoner extra", avslutar exmonarken.

Tredje man till kvarn är Nalle Puhs storebror R Ingemar Eriksson. Eftersom Ingemar sover sig igenom de flesta hovkalasen har han inte så mycket att berätta. "-Visst gillar jag Janne och vill naturligtvis hjälpa honom till ytterligare ett par miljoner riksdaler, men jag är samtidigt en ärlig person", funderar Ingemar.
"-Jag kan därför inte som vissa andra ställa mig i vittnesbåset och säga: Janne är LAS:ad, Janne är LAS:ad, Janne är LAS:ad".

Monarken Peter Johansson säger till Bohusläningen att både hovnarren och exmonarken är jäviga och att deras vittnesmål därför inte kan tas upp i AD. Vidare säger monarken att Nalle Puhs storebror inte får höras som vittne, eftersom man inte kan höra personer som inte är vakna. "Monarkin och dess undersåtar kommer att vinna en förkrossande seger", avslutar monarken självsäkert.

Färgelanda Monarki 

1 kommentar:

  1. Det är sådant här som gör att man känner sig rånad via skattsedeln.
    En hovnarr skall vara en hovnarr och inte bidraga till att kronjuvelerna delas ut utan anledning.

    SvaraRadera