söndag 30 oktober 2011

Färgelanda - Fint tecknad affärsplan för Dalslands Ring

Drömprojektet Dalslands Ring, av många kallat monarkins sista utopi, lever vidare.

Ordföranden för projektet, Peter Jacobsson, har gjort en teckning med penna och kritor, en så kallad affärsplan, som visar den tänkta multiarenan.

"- Jag har t.o.m. ritat in några vindkraftverk så att bilarna ska få lite extra medvind på målrakan", säger Peter stolt.

På denna multiarena ska det finnas aktiviteter för allt och alla. Prislappen 400 000 000 riksdaler förefaller inte särskilt hög med tanke på det ambitiösa upplägget.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar: "- Jag bryr mig inte om varken det ena eller det andra, så länge arenan döps efter mig och jag får köra gokart så länge jag vill".

Peter Jacobsson vill inte svara på om det finns några hugade finansiärer i buskarna som är beredda att slå till och investera pengar i projektet. "- Om jag berättar det spricker affären och det vill jag inte göra efter nio års arbete."

Strax efteråt, när Peter tror att den sömnige reportern från Bohusläningen fått slut på bläck i pennan, uppger han dock att "- investerarna kan vara norrmän, svenska eller araber eller en kombination av dessa. Som du förstår är detta ett riktigt drömprojekt".

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar