fredag 28 oktober 2011

Färgelanda - 172:ans Pub & Restaurang satsar på integration

172:ans Pub & Restaurang och Stampe Karavas visar vägen för lyckad integration i monarkin.

Pursvenske Stampe har grekiska föräldrar och har anställt en irakisk invandrare i sin restaurang.

"- Jag blev imponerad av killens vilja att arbeta och hans svenska förbättras snabbt", säger Stampe.

Under tiden som Stampe fixar integrationen i monarkin, ägnar sig integrationskopplerskan Sylvia Jonefelt och andra tjänstemän åt att "hjälpa" invandrare med att bilda föreningar och liknande produktivt arbete.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att "- jag är lite osäker på om jag vill gå och äta hos Stampe i fortsättningen eftersom Stampe inte kan garantera att han har Halal-slaktat kött i maten. Detta kan reta upp den nybildade somaliska föreningen i monarkin och det vill jag verkligen inte. Det kan ju påverka mig i nästa val", säger monarken med stor inre rörelse.

Färgelanda Monarki

1 kommentar:

  1. Hur gör man Halal slaktat kött av en gris?
    Hur kan man vara pursvensk med grekiska föräldrar?
    Jag hittade denna sida av misstag & upptäckte att folk som skriver på denna sida inte direkt vet så mycket om vare sig om mig eller Halal!

    SvaraRadera