söndag 23 oktober 2011

Färgelanda - Efterlängtad landsfiskal på plats

Ulf Ekerot blir ny landsfiskal i monarkin, med stationering i Centrumhuset. Ulf har tidigare arbetat som ordningsvakt och har därmed riklig erfarenhet av att slå bolsjeviker och andra misshagliga element i huvet.

Kulturpersonligheten Krystyna Skjelfoss tror på stor succé och på att kulturen kommer att förbättras avsevärt i Centrumhuset.

I en exklusiv intervju med Färgelanda Monarki säger Krystyna: "- Jag är själaglad över att få en egen personlig livvakt för 500 000 skatteriksdaler. Det är en dröm som blir verklighet och jag måste verkligen säga att jag är stolt över kungafamiljen, för att dom prioriterar så här klokt och genomtänkt".

"- Landsfiskalen kommer att slå ner på allt bus i och runt Centrumhuset. Han kommer även att länka till allt möjligt - det mesta barntillåtet. En prioriterad uppgift blir att serva dom ambulerande landsfiskalerna, som besöker Centrumhusets parkering varje måndag, med kaffe och kaka", fortsätter Krystyna. 

"Jag har hört att det finns stora områden i monarkin, där undersåtarna är otrygga och inte får ha sina saker i fred. Men kulturen måste självklart gå först. Jag tror det går att hitta skatteriksdaler till fler landsfiskaler och annars kan man ju alltid höja skatten igen. Det är kungafamiljen oerhört bra på", avslutar Krystyna bekymmerslöst leende.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar