söndag 8 juli 2012

Färgelanda - Majonäsbrott i mammografiärende

Monarken Peter Johansson (KD) anklagar nu hovnarren Ulla Börjesson (S) och landsfiskalen Kerstin Fredriksson (S) för grovt majonäsbrott.

Upprinnelsen till det allvarliga majonäsbrottet är att mammografivagnen slutade köra till Färgelanda, efter att den utsattes för skadegörelse 2010, när den stod uppställd bakom bollhallen vid Valboskolan.

Monarken beslöt då att lösa problemet på egen hand och kontaktade ansvariga på Regionen.
"- Jag ringde direkt ett nummer till Regionen som jag hittade i telefonkatalogen och fick prata med en anställd. - Vi kom att prata om både det ena och det andra och jag minns att det var ett väldigt fint och trevligt samtal. Jag berättade naturligtvis också att Färgelanda är en vacker och naturskön monarki och att vi kan ha mammografivagnen nästan var som helst", säger monarken i en kommentar.

"- Den jag pratade med lovade att höra av sig, men jag har inte hört något. - Ändå har jag suttit här och väntat och väntat och väntat. - Och så plötsligt dimper det ner ett sånt här besked som en blixt från en mulen himmel. - Efter vad jag tror och hört var personen jag pratade med republikan och det förklarar naturligtvis varför det blev som det blev", avslutar en nedstämd monark.

När hovnarren och landsfiskalen fick höra talas om Regionens beslut att fimpa monarkins kvinnor, gick de i taket p.g.a. både socialdemokratisk och kvinnlig ilska. För att få utlopp för sina heta känslor beslutade de sig för att skriva en insändare i bolsjeviktidningen Bohusläningen, där således det allvarliga majonäsbrottet begicks, lördagen den 7 juli 2012 närmare bestämt.

I insändaren skriver hovnarren och landsfiskalen att monarken är inkompetent och oerfaren samt många andra otäcka saker om monarken, som med stor sannolikhet inte har något med sanningen att göra.

Det är dock oklart vilket straff, om ens något, som hovnarren och landsfiskalen kan påräkna p.g.a. av majonäsbrottet.

"- Det har blivit lite konstigt allt det här eftersom landsfiskalen är inblandad", säger monarken. "- Igår när jag högtidligt lämnade över min anmälan till landsfiskalen, så rev hon sönder anmälan och kastade den i papperskorgen, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra", förklarar en uppgiven monark.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar