tisdag 27 september 2011

Färgelanda - Vindkraften kritiseras efter samråd

Rabbalshede Kraft, som vill exploatera och förstöra naturvärden i Ödeborg och på Kroppefjäll för snöd vinnings skull, har nu fått in 14 brev från undersåtar, som riktar kraftig kritik mot planerna på vindkraft.

"I ärlighetens namn skiter jag i vad undersåtarna tycker och det gäller både samråden och de här löjliga breven jag får", säger VD:n för Rabbalshede Kraft Thomas Linnard till Färgelanda Monarki. "Jag läser skiten och sen hamnar de i det stora arkivet och när undersåtarna sen har klagat färdigt kan jag och markägarna börja tjäna pengar istället", avslutar affärsmannen Linnard utan att blinka.

Rabbalshede Krafts samarbetspartners i monarkin, kronprinsen Per Krokström och kronprinsessan Ann-Marie Jacobsson, säger att inget får hindra utbyggnaden av vindkraft, eftersom detta skulle innebära stora ekonomiska avbräck för egen del. "-Det handlar om många hundra tusen kronor för oss och det är väl skäl nog", säger kungabarnen uppriktigt.

Till en början vill kungabarnen ha 11 vindkraftsverk på sina domäner på Kroppefjäll. "-Går detta bra får de gärna slänga upp 100 till", säger kronprinsen. "-Jag gråter gärna hela vägen till banken", avslutar han glatt leende.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar