söndag 25 september 2011

Färgelanda - Högsäters bygghandel Optimera går upp i rök

I monarkins norra härad Högsäter händer det saker i näringslivet.

Som bekant har monarken Peter Johansson och resten av hovet inlett en storsatsning på näringslivet, vilken består av täta frukostmöten med monarkins företagare. Återkommande soppkök ska få företagarna att glömma sina sorger och göra dem per positiva till näringslivsklimatet, är det tänkt.

Optimera bygghandel i Högsäter är dock inte imponerad av den magra färdkosten som erbjuds. "-Monarken kokar soppa på spik som han inte ens köper av oss och det blir vi inte direkt feta av", säger Optimeras VD. "-I fortsättningen bör monarkin tänka mer på menyn, ingredienserna och kocken, än räkna antalet frukostmöten", avslutar VD innan han går upp i rök.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att han har full förståelse för att Optimera tar sitt pick och pack och flyttar. "-Jag vet ju att soppan är tunn. -Sen hade jag faktiskt ingen aning om att Optimera sålde spik och det är därför som jag inte köpt spik till soppköken av Optimera". -Men jag har varit fullt upptagen med att servera vid alla dom här frukostmötena och då kan man inte begära av mig att jag ska tänka på allt", försvarar sig monarken elegant.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar