onsdag 14 september 2011

Färgelanda - Sparkad kommunchef har trogna vänner

Lagvrängaren Claes Aurell har nu författat ett svaromål på den sparkade monarkichefen Jan Erikssons stämning i Arbetsdomstolen.

Men svaromålet har inte fallit alla på läppen. Hovnarren Ulla Börjesson och hennes trogna vapendragare, landsfiskalen Kerstin Fredriksson, har gått i taket så hårt att de drabbats av mycket kraftig migrän.

När monarkistyrelsens särskilda utskott beslutade om svaromålet häromdan, sågs hovnarren och landsfiskalen vrida sig i ångest och hålla för sina öron.
"-Vi har mycket ont och mår mycket dåligt nu, och kan ni förstå att det inte handlar om PMS?, uppges de båda ha sagt vid konseljen. "Ja, det är ju uppenbart", ska då monarken Peter Johansson ha svarat.

"-Jag mår så dåligt", säger landsfiskalen till Färgelanda Monarki. "-Jan Eriksson har gjort exakt som jag och hovnarren bett honom om". "Hur kan man då vara så hjärtlös att man nekar en lojal kumpan som Jan två miljoner riksdaler i avskedsgåva". "-Det här med att följa lagar och sårnt där är ju inte alltid det viktigaste". "-Det vet ju jag bäst, som är landsfiskalen", avslutar landsfiskalen.

Hovnarren håller med till fullo och säger att hon knappt kunnat sova om nätterna, sedan det stod klart förra hösten att hennes kumpan Jan Eriksson skulle få sparken utan ett rött öre. "-Jag vet med säkerhet att undersåtarna står i kö för att ge Jan ett par miljoner riksdaler, men att de stoppas av en monark som inte förstår undersåtarnas eget bästa", säger hovnarren. "-Det är så sorgligt att jag nästan vill börja gråta, så hovnarr jag är", avslutar hovnarren med liten och förställd röst.

Monarken vidhåller vad han tidigare sagt: "-Jan Eriksson får skylla sig själv."-Bränner man 90 miljoner riksdaler på Prinsesstårtor, utan att jag vet om det och utan att jag får smaka, ja då har man svikit ett kungligt förtroende och får ingen guldklocka".

Färgelanda Monarki

1 kommentar: