söndag 18 september 2011

Färgelanda - Monarkichefen Ragnhild Andersson

I en delikat intervju med monarkins nyhetsblad Bohusläningen, ges nya monarkichefen Ragnhild Andersson tillfälle att lätta sitt hjärta. Det är nyhetsbladets Tåve Jernmark som gjort intervjun med Ragnhild och som visar att Bohusläningen inte helt och hållet är i avsaknad av dugliga reportrar.

Ragnhild säger i intervjun att hon inte vill prata om sin brokiga historia, utan bara se framåt. "- Det som hänt spelar ingen roll längre", säger Ragnhild. Som exempel nämner Ragnhild muthärvan i Göteborg, som fortsätter att växa. "-Det är så tråkigt att de inte kan sopa allt under mattan och se framåt istället", pustar Ragnhild.
Redan efter ett par dagar i monarkin insåg Ragnhild att Färgelanda sålt sin själ till djävulen.  "-Min första uppgift blir nu att försöka hitta monarkins svarta själ", avslöjar Ragnhild. "-Eftersom jag har så goda kontakter med de mörka krafterna, finns det också goda utsikter att lyckas", fortsätter hon glatt.

"-Att bli monarkichef i bondhålan Färgelanda blev ju ändå ganska bra för mig",  berättar Ragnhild. "-Jag hade ju i princip yrkesförbud efter mutskandalen och det fanns ingen monarki som ville ta i mig med tång". 

"-Med 62 000 riksdaler i månaden kan jag fortsätta att göra det älskar mest – att resa. Om jag inte fått jobbet hade jag fått dra ner på mitt resande, men nu tror jag att jag fortfarande kan ha råd med minst två resor till Florida och två resor till Thailand varje år. Och då har jag inte ens nämnt alla mina förlängda weekenderesor till Rom, Paris, London och New York", skrattar Ragnhild.

 "-Och eftersom jag snart är 60 år, detta magiska tal när alla kommunchefer slutar och börjar spela golf och resa på heltid, så måste det verkligen till en imbecill samling för att anställa mig", fortsätter Ragnhild. "-Men ibland har man tur", säger Ragnhild med menande blick. 
"-Budgetarbetet är i full gång och ekonomin ser bra ut på kort sikt", fortsätter Ragnhild. "-Vi har höjt skatten med 1:50 riksdaler och om vi fortsätter att missköta finanserna, så fortsätter vi bara att höja skatten ännu mer. -Undersåtarna får betala. De är lojala och det är de vana vid", säger Ragnhild självsäkert.
Ragnhild pratar gärna om framtiden och om kungafamiljens behov av en fast hand och moralisk vägledning. "- I mig har monarken och kungabarnen fått en Nanny, som kan hålla dem i handen och visa dem vad som är rätt och vad som är fel. Och det känner jag kanske är min viktigaste uppgift, att vara ett kunskapsmässigt och moraliskt stöd för kungafamiljen, som hittills haft lite svårt att axla ansvaret. Jag ska i alla fall försöka lära dem alla knepen", skrattar Ragnhild.

Ragnhild får frågan varför hon sökte sig till just Färgelanda? "-Förutom de rent privatekonomiska skälen, som jag nyss nämnde, så kände jag ett slags själarnas förening med mygelkulturen och den förre monarkichefen Jan Eriksson".
"-Jag fick sparken för att jag glömde att diarieföra ett mutbrev och Jan fick sparken för att han glömde att diarieföra ett brev som kostade 90 miljoner riksdaler. Och då tänkte jag, att i den där monarkin passar jag nog in. Och redan efter några veckor vågar jag nog påstå, att jag känner en stor samhörighet med kungafamiljen och resten av hovet", säger Ragnhild.
Ragnhild vill inte svara på frågan varför hon hyrde in Securitas-vakter i Göteborg, för att stoppa allmänheten från insyn. "-Jag vill inte svara på det utan är helt inriktad på att se framåt med snäva skygglappar", förklarar Ragnhild."-Jag har tagit ansvar eftersom jag avgått, fortsätter Ragnhild lite osäkert. "-Det kanske blir så att jag kallar in Securitas-vakter, så att folk inte ska se vad jag håller på med här heller", avslutar Ragnhild något förvirrat.

Färgelanda Monarki

2 kommentarer: