lördag 3 september 2011

Färgelanda - Ragnhild Andersson blir monarkichef trots allt

Efter att ceremonimästare Kenneth Rasputin Carlsson deklarerat sitt avhopp till bolsjevikerna på Sveriges Radio Väst, tycks monarkistyrelsen ha tänkt om i frågan om ny monarkichef.

Efter ceremonimästarens uttåg står inte längre sex och spex överst på dagordningen och därför skulle Ragnhild Andersson trots allt platsa i hovlaget, enligt källor som Färgelanda Monarki har pratat med vid hovet.

Gris-Nils är därmed helt ute ur bilden. Som plåster på såren kommer Gris-Nils att erbjudas två årslöner samt en utbildningsresa till Thailand på valfritt femstjärnigt hotell under en månad. 

I samband med att hovet tänkt om, ska en person ha anställts för att utbilda monarken Peter Johansson på Ragnhild Anderssons namn. På sikt är det tänkt att monarken ska lära sig både för- och efternamn på monarkichefen.

Monarkichefen säger att hennes viktigaste uppgift nu blir att hjälpa monarkin att hitta sin själ. ”Mina egna erfarenheter som både utsocknes och fal, kommer därvid väl till pass”, säger Ragnhild till Färgelanda Monarki. ”-Jag kommer att slåss till sista blodsdroppen för att få mina 62 000 riksdaler i månaden så länge det bara går”, avslutar snart 60-åriga Ragnhild karaktärsfast.

”-Jag vet ingenting, men jag litar på Ragnhild och hennes goda omdöme”, säger monarken i en djupt försunken kommentar.

Nedan ses Gris-Nils vid ett framträdande inför jublande undersåtar på huvudstadstorgets stora scen.



Färgelanda Monarki

1 kommentar:

  1. Om jag fått bestämma hade det blitt gris-Nils alla dar i veckan:)

    SvaraRadera