måndag 7 november 2011

Färgelanda - Stämningen stiger i monarkin

Den avskedade skattmästaren Johan Karlsson bidrar nu till att höja julstämningen i monarkin ordentligt. Han gör det genom att stämma kung och fosterland inför Arbetsdomstolen.

"- I Färgelanda lärde jag mig att leva på stor fot och nu när det lackar mot jul behöver jag 235 000 riksdaler för att köpa julklappar till mina barn. - Det är väl inte för mycket begärt", säger Johan blygsamt.

Som bekant sparkades Johan, eftersom han tillsammans med exmonarkichefen Jan Eriksson överskridit sina befogenheter. Rejält dessutom! De båda kumpanerna hade tillsammans lyckats skriva ett litet brev till Swedbank, som innebar obegränsade ekonomiska åtaganden för monarkin och det var alltså rena turen att undersåtarna bara torskade med 90 000 000 riksdaler.

För sitt lilla hyss blev alltså Johan och Janne avskedade. Johan säger i sin stämningsansökan till Arbetsdomstolen att han tycker det är dålig hovetikett att sparka honom därbak. "- Jag har hjälpt till att sätta monarkin på kartan. - Ingen har lyckats med det tidigare. - Och så blir jag behandlad så här. - Detta är en mycket stor skandal som dom minsann inte ska komma undan med", säger Johan stridslystet till Färgelanda Monarki.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar: ”- Jag har frågat kronprinsessan Ann-Marie Jacobsson om hon kände till brevet till Swedbank, men jag har svurit att inte berätta för någon att kronprinsessan i förtroende till mig sagt att hon kände till brevet”.
”- Jag har även frågat hovnarren Ulla Börjesson om detta, men hon bara hånflinar åt mig. Så jag vet inte vad jag ska tro. - Allt känns väldigt förvirrat just nu”, avslutar monarken.

Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. Hade jag gjort det som JE och JK gjorde så hade jag åkt in.....det är skillnad på folk och folk tydligen....en del vill tydligen bli belönade för sånt här också....lika sanslöst som vidrigt.

    SvaraRadera
  2. I dalslänningen heter det att han är civilekonom. BLir man det med kvällskurser på HTU???

    SvaraRadera
  3. Konstigt att de som skall försvar de svaga sväljer att vanliga löntagare blir sparkade för små förseelse men kämpar för att de som gör enormt ansvarslösa,Dyra,förseelser skall få enorma fallskärmar. Inte förtroendeskapande!

    SvaraRadera