torsdag 3 november 2011

Färgelanda - Exmonarkichefen Jan Eriksson är besviken på hovet

I ett yttrande till Arbetsdomstolen säger den sparkade monarkichefen Jan Eriksson att hovet ljuger som en kuse sparkar.

"- Det gör ont i själen att träffas av alla dessa lögner", säger en sorgsen Janne till Färgelanda Monarki. "- Allt jag har gjort har jag gjort för er. - Jag har berättat allt för ansvariga politiker. Visst, jag har brutit mot lagen, det erkänns. Men det var ingen som sa nåt när jag körde på, så jag tänkte att då är det väl inget lagbrott", fortsätter Janne.

"- Det där brevet till Swedbank läste jag upp högt för både kronprinsessan Ann-Marie Jacobsson och hovnarren Ulla Börjesson. - Sen när jag betalade ut alla miljoner till Björnhusföretagen, klappade  kronprinsessan och hovnarren mig på axeln och sa att det var en evinnerlig tur att jag skrev det där brevet till banken. - Sen sa dom också att monarkin aldrig skulle klara sig utan mig. - Otack är världens lön", avslutar Janne bedrövat.

Hovnarren och kronprinsessan slår dock ifrån sig. Hovnarren säger att: "Visserligen satt jag ofta i Jannes knä, men då hade jag ju annat tänka på än att läsa hans brev, vilket säkert alla förstår".

Kronprinsessan säger att hon "- kände till att Janne skrev brev och gjorde betalningar, men att det så här  i efterhand är svårt att komma ihåg vad det var för brev och betalningar. - Själv fick jag inga pengar det vet jag säkert och dom parfymerade breven till hovnarren undvek jag att läsa av etikettskäl", avslutar kronprinsessan.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att: "Jag var ju inte med på den tiden, så jag vet ju inte så noga. För säkerhets skull var jag dock inne på ett monarkistyrelsemöte och tog kort på dom inblandade som jag sen lämnade till landsfiskalen. - Nu har jag dock stött på ett allvarligt problem eftersom kronprinsessan bett mig att betala ut några riksdaler till Janne för att få den här rättssaken ur världen.- Hon säger att hon plågas av minnet av Janne och att det skulle vara oerhört smärtsamt för henne om minnet friskades upp. - Så det lutar nog åt att jag betalar Janne bara för att få tyst på honom", avslutar monarken eftertänksamt.



Färgelanda Monarki

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att monarkin blir så förstörd.
    En tillnyktring är nog mycket avlägsen.

    SvaraRadera
  2. ÄNNU en BOTTENPLACERIN i Färgelanda är nu kartlagd och publicerad i Hem & Hyra som går ut till alla hyreshushåll.
    Av 41 st kommunala bostadsbolag ligger Valbohem på näst sämst plats(40) när det gäller hur mycket pengar per kvm företagen lägger på underhåll. Valbohem lägger 67 kr per kvm och år medan t.ex Bollebo lägger 419 kr. Leifab(Lilla Edet) lägger 304 kr/år på underhåll.
    Hyresgästerna på i Höjdenområdet klagar men VD Leif Eriksson lovar bättring.

    SvaraRadera
  3. Frågan är ju vad dom här damerna egentligen vetat och inte vetat och vem som ljuger, dom eller Jan E?

    SvaraRadera