torsdag 24 november 2011

Färgelanda - Björnhuset spökar igen

Björnligans storebror Arne Hedlund vill tömma monarkins skattkista till sista riksdalern.

"- 90 miljoner riksdaler är visserligen ett bra kap, men om det finns mer att hämta så är det lika bra att ta dom också", resonerar Arne

Till vardags är Arne en riktig slavdrivare, när han överser undersåtarnas smörgåsbredningar i Björnhuset med piska i hand. "- Man får tid över till att tänka på ett och annat, när man går sina härliga ronder här i fabriken", säger Arne. " - Men allt är inte lust och njutning här i livet", fortsätter Arne och lägger undan piskan för en stund och torkar svetten från pannan. "- I min ålder måste man börja tänka på pensionen också och då känner jag att monarkin bör ställa upp".

"- Nu är det ju så att jag är insyltad i ett likvidationspliktigt bolag som heter Mathuset AB, du vet det där bluffbolaget som vi bildade så att ingen skulle fatta vart alla 90 miljoner tog vägen. - Efter allt mygel visar det sig att det fattas 600 000 riksdaler i Mathuset och att den nya kungafamiljen inte vill betala. - Det tycker jag är riktigt dålig stil. - I värsta fall kan jag bli personligt betalningsansvarig och hur ska det då gå med min pension", gråter Arne.

"- Om Jan Eriksson suttit kvar som monarkichef hade vi fått pengarna på stört, det vet jag. - Likaså om hovnarren Ulla Börjesson hade fortsatt att styra. - Förra mandatperioden, när hovnarren styrde, då fick Björnligan allt vi krävde. - Det var bara att knalla upp till Jan Erikssons kontor och hämta riksdalerna ur skattkistan. 

"- Då lovade både Jan Eriksson och hovnarren att man inte följer några lagar i den här monarkin och att vi i Björnligan därför skulle kunna känna oss som hemma här. - Men så efter valet har allt förändrats och nu ska plötsligt lagen gälla. - Jag känner mig grundlurad", avslutar säger ligamedlemmen Arne med bitterhet i rösten.

Monarken Peter Johansson säger i en kommentar att han egentligen inte vill ge Björnligan mer pengar. "- Men mycket kommer att hänga på om hovnarren ställer till massa väsen vid dagens monarkistyrelsemöte. - Jag kan inte lova att jag orkar stå emot hennes charm", avslutar monarken osäkert leende.

Färgelanda  Monarki

1 kommentar:

  1. Fortsätt ge dom pengar bara. Björnen får aldrig nog. Det drabbar ju ingen fattig. Bara oss rika skattebetalare.....

    SvaraRadera