onsdag 2 november 2011

Färgelanda - Skatt och avgifter högst i landet

Monarkin fortsätter att göra rubriker och utmärka sig positivt. Monarkin ligger numera inte bara i topp vad gäller skattesatsen, utan även vad gäller avgifterna för VA och sophämtning.

Ansvarig tjänsteman vid hovet Jan Myrén säger i en kommentar att "- detta beror på att vi är en glesbygdskommun med långa avstånd". När Myrén möts med invändningen att det finns över 100 andra glesbygdskommuner som inte har så höga avgifter, säger han irriterat: "- Vet du inte att det är fult att inte lita på en tjänsteman. - Jag kan börja må mycket dåligt av att bli angripen av dig på det här sättet. - Jag föreslår att du vänder dig till den styrande kungafamiljen om du inte godtar mitt svar. - Det är dom som beslutar om avgifterna, inte jag", säger Myrén upprört innan han slänger på luren.

När vi frågar monarken Peter Johansson om de höga avgifterna, säger han: "- Jag hade ingen aning om att vi har så höga avgifter. - Myrén la fram ett förslag där han motiverade de höga avgifterna med att vi är en glesbygdskommun. - Och eftersom jag litar på Myréns uppgifter, om att vi är en glesbygdskommun, så var det inget svårt beslut att fatta".

Monarken får frågan, om det är möjligt att attrahera nya företag och invånare när man ligger i topp både vad gäller skatt och avgifter? "- Det var en bra fråga, det har jag faktiskt aldrig tänkt på. Jag ska ta upp frågan vid nästa frukostmöte med företagarna. - Det finns fortfarande några företagare som inte lämnat monarkin och som gillar mitt soppkök", avslutar monarken med högfärdig min.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar