tisdag 15 november 2011

Färgelanda - Bolsjeviker på Bohusläningen angriper Ann-Marie Jacobsson

Bohusläningens bolsjeviker har förklarat krig mot monarkin och kungafamiljen. Det är tidningens främste rojalisthatare Jenny Borg som leder kavalleriattacken mot monarkin och det är kronprinsessan Ann-Marie Jacobsson som hamnat i skottgluggen. Ingen vet i nuläget hur det stora slaget kommer att sluta.

Rubriken på Jennys artikel är "J'accuse", vilket lär betyda "jag vet att du vet att jag ljuger" på bolsjevikspråk. Jenny anklagar kronprinsessan för att ha vetat om att Björnhuset skulle bli dyrare och att kronprinsessan skulle ha förnekat detta. "- Exmonarkichefen Jan Eriksson kommer att använda kronprinsessans vetskap som bevis för att hon har gott minne", utropar Jenny triumfatoriskt.

Kronprinsessan svarar i ett genmäle att: "- Det går inte att lita på rabiata bolsjeviker som Jenny Borg, som använder lögnen som vapen. - Jag har inte förnekat att jag känt till att Björnhuset skulle bli dyrare. - Jag var till och med korkad nog att anslå ytterligare 20 miljoner skatteriksdaler till Arne Hedlunds björnliga, trots att jag visste att mina undersåtar skulle få betala notan". 

Jenny är inte sen att svara på kronprinsessans ripost och i en motstöt nu på kvällskvisten säger hon: "- Visst ljuger jag, men det är det tillåtet att göra för den goda sakens skull. - Ändamålet helgar medlen som bekant och här vill jag slå tre flugor i en smäll. - För det första vill jag avsätta kungafamiljen, för det andra återinsätta hovnarren Ulla Börjesson på tronen och för det tredje återupprätta hedern för exmonarkichefen Jan Eriksson. - Sån är jag", avslutar Jenny oförskräckt och med blossande revolutionära kinder.

Färgelanda Monarki

1 kommentar:

  1. Jenny Borgs skriverier är ett sorgligt exempel på urusel journalistik.
    Hovnarren ringer och Jenny skriver vad skit som hellst.

    SvaraRadera