lördag 19 november 2011

Färgelanda - Misslyckad integration

Monarkin har misslyckats med att integrera en 31-årig man, som nu står åtalad vid tinget. Utlänningen har bl.a. ägnat sig åt bedrägerier, hot och rån. Åklagaren vill nu att utlänningen ska utvisas ur landet.

Utlänningen säger till Färgelanda Monarki att han inte fått den hjälp och det stöd han behövt för att bli integrerad. "- När jag kom till monarkin fick jag pengar och bostad, men man glömde helt bort mig som människa. - Därför blev jag bitter och började begå brott, något som jag aldrig gjort tidigare i mitt liv. - Det här åtalet är rasism, det trodde jag inte om det här landet", säger den besvikne utlänningen.

Ansvarig för integrationen i monarkin, Sylvia Jonefelt, säger i en kommentar att: "- Det är tydligt att vi misslyckats i det här fallet. - Den här mannen har en väldigt rörande historia. - Han har berättat att han kommer från krig och svält i ett land som han inte närmare kommer ihåg, eftersom han upplevt så många hemska saker. - Han hade heller inte några papper när han kom, eftersom han berättade att han blev rånad av stråtrövare på den långa fotvandringen till monarkin. - Jag känner att vi behöver ge honom ännu mer pengar, så att han även kan glömma  den omänskliga behandling han blivit utsatt för i monarkin. Vi är ju inga rasister i den här monarkin", avslutar Sylvia nyktert.

Färgelanda Monarki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar